Recording

Sercem cyfrowej rejestracji dźwięku w moim studio jest system Pro Tools HD z trzema interfejsami Digidesign 192. Światowy standard w profesjonalnych studiach nagraniowych, Zapewnia możliwość bezkompromisowego zapisu dźwięku we wszystkich znanych próbkowaniach z najwyższą rozdzielczością. Praktycznie nieograniczone możliwości edycyjne z znanym i cenionym Elastic Audio. Sam system zapisu to jedno ale by można było go wykorzystać w 100% trzeba dostarczyć mu dźwięk o najwyższej jakości i dynamice. Dlatego postawiłem na światowe standardy w tej dziedzinie, preampy i mikrofony najbardziej cenionych producentów z najwyższej półki.

API 512C PREAMP – Znany i ceniony brzmieniowo preamp prawie do wszystkiego. Na perkusji jest to najbardziej uderzający dźwięk, jaki znam. Po prostu nagrywasz perkusję za pomocą tego preampu API i dostajesz „cios”, który trudno naśladować. Przechwytuje i podkreśla transjenty, jak nic innego. Gitary elektryczne zyskują moc i definicje od vintageowych po nowoczesne w wysokich i średnich częstotliwościach czyni ten preamp cuda. Używanie go w kobiecych wokalach jest fantastyczne, naprawdę podkreśla środek pasma, który może być bardzo pomocny w nosowych barwach. Wysycenie wysokich częstotliwości jest dodatkową zaletą dla syczącego wokalu, co sprawia, że brzmi on pełne i oswaja sybilanty.

NEVE 1073LB PREAMP - Bez wątpienia najsłynniejszy przedwzmacniacz mikrofonowy w historii. Najlepszy do vocali, gitar akustycznych, gitar basowych elektrycznych i akustycznych, fortepianu , wiolonczeli przy użyciu różnych mikrofonów, w tym czcigodnego Shure SM57, Neumanna U87 , Neumanna M147 czy Royera R-121. Szczególnie z mikrofonami wstęgowymi brzmi doskonale jak żaden inny.

SSL XLOGIC VHD PREAMP – Przedwzmacniacze te są bardzo czyste i ciche, ale dodano w ich obwodzie układ VHD, znany doskonale z flagowej konsolety Duality . VHD to w rzeczywistości bardzo sprytny obwód zmiennej harmonicznej, który wprowadza subtelne ( przy wyższych ustawieniach, mniej subtelne), zniekształcenia tworzące objętość dźwięku, w podobny sposób, jak w przypadku obwodu lampowego .Im mocniejszy sygnał , tym więcej harmonicznych zniekształceń ,VHD robi to samo, używając FET-ów, a więcej wzmocnienie wejścia przynosi więcej ciepła. Trzymając się lampowego zachowania, można nawet błyskać czerwonym wskaźnikiem poziomu i bardzo mocno przesterować dźwięk.

FOCUSRITE RED 1 PREAMP - 4-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy oparty na oryginalnym przedwzmacniaczu ISA firmy Rupert Neve z konsol Focusrite Forte i Studio. Posiada 66dB wzmocnienia , niezwykle niski poziom szumów i zniekształceń. Dźwięk jest doskonały, bardzo ekskluzywny. Używam go prawie cały czas ponieważ jest bardzo wszechstronny no i wygląda powalająco :-)

Dopełnieniem znakomitych preampów w studio KLON są mikrofony. Pokaźna kolekcja od znanego wszystkim shura 57, 58, Beta52, KSM137/SL przez Sennheisera 421, Royera R-121 , AKG c414, C3000 po mikrofony firmy Neuman które od zawsze wyznaczają najwyższe standardy, TLM 103, M147 Tube, U87. To właśnie dzięki tym mikrofonom vocaliści w moim studio mają możliwość stanąć „oko w oko” z mikrofonami do których śpiewali najwięksi artyści na świecie. I nagrywali na nich swoje przełomowe płyty znane i cenione po dzień dzisiejszy.

 

Recording Recording

Facebook